ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

لایروبی 28 هزار مترمکعب از کانال‌های آبیاری مرکزی دشتستان

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر شامگاه دوشنبه در بازدید از شبکه‌های آبیاری و زهکشی بخش مرکزی شهرستان دشتستان گفت: شهرستان دشتستان یکی از شهرستان‌های استان است که استعدادهای کشاورزی فراوانی دارد و باید برای شکوفایی هرچه بیشتر این استعدادها تلاش کنیم.

سید مهدی موسوی توسعه کشاورزی را یکی از عوامل توسعه اقتصاد کشورها دانست و ابراز داشت: در شهرستان دشتستان کشاورزی یکی از عوامل رشد و توسعه اقتصادی جامعه تلقی می‌شود و در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را با نام "جهاد اقتصادی" مزین کرده‌اند باید تلاش خود را برای توسعه زیرساخت‌های کشاورزی به منظور تسریع در روند توسعه زیرساخت‌های اقتصادی شهرستان به کار گیریم.
موسوی بیان داشت: شهرستان دشتستان با دارا بودن بیش از نیمی از نخیلات شهرستان دشتستان 60 درصد تولید خرمای استان را به خود اختصاص داده و از ابتدای فصل آبیاری کارشناسان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر با تمام توان در راستای آبیاری مطلوب نخیلات و اراضی کشاورزی شهرستان دشتستان و دیگر نقاط استان انجام داده‌اند.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر اذعان کرد: با درخواست باغداران و کشاورزان حومه ایستگاه پمپاژ کلل زیارت و بنار آب‌شیرین پس از 45 سال شاهد اجرای طرح آبیاری نوبتی نخیلات و اراضی کشاورزی این منطقه در بخش مرکزی شهرستان دشتستان هستیم.
موسوی در ارتباط با تغییر شیوه توزیع آب در ایستگاه پمپاژ کلل زیارت و بنار آب‌شیرین خاطرنشان کرد: تغییر شیوه توزیع آب در این حومه موجب افزایش تمرکز، راندمان انتقال آب، سرعت و شتاب آب در شبکه‌های آبیاری این منطقه می‌شود.
وی با بیان اینکه تغییر در شیوه‌های توزیع آب خوشحالی و مسرت کشاورزان در نقاط مختلف بخش مرکزی را به دنبال داشته است، ادامه داد: حدود 165 هزار اصله نخل توسط این ایستگاه پمپاژ کانال آبیاری می‌شوند و تغییر در شیوه آبیاری قطعا موجب بهبود وضعیت آبیاری در نخیلات و اراضی کشاورزی بخش مرکزی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: به ‌منظور کاهش هدررفت منابع آبی و افزایش راندمان انتقال آب در این شبکه آبیاری، شاهد اجرای طرح لایروبی 28 هزار مترمکعب از کانال‌های آبیاری در محدوده ایستگاه پمپاژ کلل بنار آب‌شیرین و زیارت بوده‌ایم.
موسوی با بیان اینکه روش توزیع آب در ایستگاه پمپاژ آب کلل زیارت و بنار آب‌شیرین به صورت سهمیه‌ای بوده، بیان کرد: در روش فوق به دلیل کمبود دبی آب و عدم شیب مناسب کانال‌های آبیاری انتقال آب به صورت مطلوب و در زمان معین صورت نمی‌گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد