ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

تغییر در شیوه توزیع آب در بخش سعدآباد

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر شامگاه چهارشنبه در نشست با مسئولان آبیاری بخش سعدآباد اظهار داشت: مقوله آبیاری یکی از مقوله‌های مهم در بحث کشاورزی است و شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در سال‌های اخیر با تمام توان در راستای بهبود شیوه‌ها‌ی آبیاری نخیلات و اراضی کشاورزی شهرستان دشتستان تلاش کرده است.
سید مهدی موسوی ادامه داد: دقت بر کیفیت در عملیات آبیاری از مواردی است که این شرکت بر آن تاکید خاص داشته است و در راستای آن حرکت کرده است.
موسوی به بازدید‌های مستمر کارشناسان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر بر نحوه آبیاری نخیلات و اراضی کشاورزی تاکید کرد و بیان داشت: از آغاز فصل آبیاری کارشناسان این شرکت با بازدیدهای مستمر زمینه را برای پیشبرد هرچه بهتر عملیات آبیاری فراهم آورده‌اند.
وی اضافه کرد: با خشکسالی که در سال‌های اخیر در کشور شاهد آن هستیم مسئله مدیریت منابع آبی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای استفاده از منابع آبی موجود صورت گیرد تا بتوانیم در صورت روند این وضعیت در سال‌های آتی نیز به نحو مطلوب آبیاری نخیلات و اراضی کشاورزی را انجام دهیم.
این مسئول با بیان اینکه در زمینه آبیاری تلاش خود را برای ارائه خدمات مطلوب به کشاورزان به کار می‌گیریم، عنوان کرد: بخش سعدآباد با دارا بودن یک میلیون و 300 هزار اصله نخل یکی از قطب‌های کشاورزی استان محسوب می‌شود و توجه به بهبود وضعیت کشاورزی در این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر اذعان کرد: با توجه به بارندگی و افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دالکی بخش سعدآباد شاهد تغییر در شیوه توزیع آب در بخش سعدآباد بوده‌ایم.
موسوی با بیان اینکه طول کانال اصلی بخش سعدآباد 23 کیلومتر است، خاطرنشان کرد: در مسیر کانال اصلی این بخش 44 کانال فرعی قرار دارد که شیوه آبیاری نخیلات در سعدآباد متاثر از این تعداد کانال است.
وی افزود: در گذشته شاهد توزیع آب به صورت چهار بخشی بوده‌ایم و در هر بخش 11 کانال فرعی قرار داشته است ولی هم‌اکنون با افزایش دبی آب از 3 هزار لیتر بر ثانیه به 12 هزار و 500 لیتر بر ثانیه شاهد تقسیم شبکه آبیاری به دو بخش که هرکدام دارای 22 کانال فرعی هستند برای آبیاری نخیلات این بخش هستیم.
مدیرعامل شرکت بهره‌‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر بیان کرد: این امر سبب کوتاه شده دوره آبیاری و افزایش راندمان انتقال آب در شبکه آبیاری بخش سعدآباد می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد