ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

آرامگاه آبپخش جزو موقوفات است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، امام جمعه آبپخش صبح امروز در آستانه هفته وقف در نشست با جمعی از شهروندان آبپخشی گفت: وقف یکی از مسایل مهم اسلامی است که مورد تاکید قرآن مجید و سایر منابع دینی قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام خداداد رضایی با اشاره به اینکه انسان‌های بزرگ همواره برای آخرت خود توشه‌اندوزی کرده‌اند، ابراز داشت: انسان‌ها باید به فکر توشه‌ای برای آخرت خود باشند و همواره در این راه تلاش کنند و گام بردارند.
رضایی با بیان اینکه سه چیز است که همواره بر ثواب‌ها و حسنات توشه اخروی انسان‌ها می‌افزاید، ادامه داد: تربیت فرزند صالح و شایسته که برای پیشبرد جامعه تلاش کند و همگان از ثمرات تلاش‌های او بهره‌مند شوند از کارهایی است که ثواب آن همواره برای اولیای او نوشته و ثبت می‌شود و ایشان از ثواب کارهای ولد صالح خود بهره‌مند می‌شود.
وی گسترش علم و علم‌آموزی را یکی دیگر از حسنات که ثواب آن همواره برای آن تداوم دارد یاد و عنوان کرد: وقتی فردی برای تولید و آموزش علم در جامعه تلاش کند و جامعه از علم او بهره‌مند شود و جامعه از آن نفع برد از مواردی است که همواره ثواب آن در توشه اخروی انسان ذخیره می‌شود.
امام جمعه آبپخش خاطر نشان کرد: صدقه جاریه از موارد مهمی است که ثواب آن برای انسان باقی و پایدار است و تداوم دارد و وقف نیز یکی از موارد مهم در صدقه جاریه است که باید برای گسترش آن در جامعه تلاش کنیم.
رضایی عنوان کرد: انبیا و اولیای الهی همواره بر سنت حسنه وقف توجه داشته‌اند و وقف اموال در راه خیر برای منافع عمومی جامعه اسلامی از مواردی است که همواره مورد توجه آن بزرگواران بوده است.
وی اضافه کرد: آرامگاه شهر آبپخش از موارد موقوفاتی است که شهروندان آبپخشی با جمع‌آوری پول تمام‌ شهروندان خریداری و وقف آرامگاه شده و هیچ‌کس نباید نسبت به تصرف آن اقدام کند و این عمل شرعا حرام است.
این مسئول بیان کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که در مدت‌های گذشته شهروندانی که لودر و کامیون دارند نسبت به خاک‌برداری از محدوده آرامگاه شهر آبپخش اقدام کرده‌اند که این کار آنها از لحاظ شرعی دارای اشکال است.
امام جمعه آبپخش تاکید کرد: نه فروشنده و نه خریدار نمی‌توانند در مال وقفی تصرف کنند و بهره‌برداری و استفاده از آرامگاه شهر که از موقوفاتی است که سالیان سال شاهد وقف آن بوده‌ایم برای منافع شخصی جایز نیست.
رضایی اظهار کرد: امیدواریم افرادی که تا این زمان نسبت به این عمل اقدام کرده‌اند از روی نادانی باشد و از این پس نسبت به این مسئله اقدام نکنند.
وی بر لزوم گسترش فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و افزود: همه مردم و مسئولان وظیفه دارند این سنت حسنه را در جامعه گسترش دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد