ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

هنگام وقف اموال بر قوانین فقهی وقف توجه کنیم

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، آیت‌آلله سید علی حسینی آملی عصر شنبه در مراسم عزاداری سالروز رحلت نبی اکرم (ص)، با تسلیت به مناسبت رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: انسان در طول مدت زندگی همواره باید برای توشه‌اندوزی برای آخرت خود باشد و با تمام توان برای این مهم تلاش کند.
وی با اشاره به حدیث "الدنیا مزرعه‌الآخره" عنوان کرد: در آخرت انسان هر آنچه را در این دنیا کشته است، درو خواهد کرد و اعمالی که در طول زندگی انجام می‌دهیم آخرت ما را برایمان می‌سازند.
حسینی آملی اذعان کرد: یکی از مباحثی که در معارف مطرح می‌شود "تکامل برزخی" است که به معنای آن است که گاهی اوقات آثار وجودی ما با مرگ تمام نمی‌شود و پس از مرگ نیز ادامه دارد و برای انسان تاثیرگذار است.
استاد عرفان حوزه علمیه قم با بیان اینکه اعمال انسان در دنیا دو دسته‌اند، خاطرنشان کرد: دسته‌ای از اعمال هستند که با مرگ انسان پرونده آنها بسته می‌شود و دیگر تاثیری در آخرت انسان نمی‌گذارد و دسته‌ای دیگر اعمالی هستند که همواره آثار آن در جامعه هویداست و تا زمانی که افراد به آن اعمال روی می‌آورند آثار آن در کارنامه اعمال شخصی که بدعت آن اعمال را نهاده ثبت و ضبط می‌شود.
حسینی آملی ادامه داد: اعمال و عبادات فردی که انسان در دنیا انجام می‌دهد از اعمال دسته اول هستند که با مرگ انسان پرونده آن بسته می‌شود و دیگر در کارنامه اعمال انسان تاثیری نمی‌گذارند.
وی با اشاره به حدیث نبوی بیان کرد: صدقات جاریه، علمی که برای جامعه منفعت داشته باشد و تربیت فرزندان شایسته و نیکو از اعمالی هستند که آثار آنها همواره همراه انسان است و بر کارنامه اخروی انسان تاثیرگذار هستند.
حسینی آملی بیان کرد: انسانی که درخت خیر و نیکی را در جامعه ‌می‌کارد تا ابد از آثار آن بهره‌ می‌برد و انسانی که درخت معصیت و گناه را در جامعه می‌کارد تا ابد آثار گناه و معصیتی که در جامعه رواج یافته بر آخرت او تاثیر دارد.
استاد عرفان حوزه علمیه قم تاکید کرد: وقف یکی از صدقات جاریه است که رواج آن در جامعه از ارزش بالایی برخوردار است و در هنگام وقف اموال باید بر قوانین فقهی وقف توجه داشته باشیم تا وقف ما دچار اشکال نشود.
وی با اشاره به گسترش امواج بیداری اسلامی در کشورهای جهان و خاورمیانه متذکر شد: تمام این حرکات که در جامعه شاهد شکل‌گیری آن هستیم آثار و نتایج انقلاب اسلامی ملت ایران است که زمینه را برای ریشه‌کنی کفر و استکبار از جهان و گسترش مرزهای جغرافیایی جهان اسلام فراهم آورده است و این حرکات حاصل مجاهدت امت انقلابی ایران و رزمندگان ایران در هشت سال مبارزه حق با باطل است.
حسینی آملی با اشاره بر اینکه هدف دشمنان از ترور دانشمندان ضربه به انقلاب اسلامی است، بیان کرد: ایران در حال رشد و توسعه در علوم است و دشمنان با ترور و به شهادت رساندن دانشمندان ایرانی نمی‌توانند کوچک‌ترین آسیبی به انقلاب و نظام اسلامی ما وارد کنند.
استاد عرفان حوزه علمیه قم تصریح کرد: دشمنان، شهید علی‌محمدی و شهید احمدی روشن که از افتخارات علمی ایران محسوب می‌شدند را ترور کردند و امروز با همت و مجاهدت دانشجویان این مرز و بوم اسلامی شاهد صعود ایران در قله‌های پیشرفت علمی هستیم.
حسینی آملی گفت: دانشمندان ایرانی همواره از ثواب اخروی اعمال خود برخوردار می‌شوند و از برکات گسترش علم و دانشی که در جامعه بنا نهاده‌اند، بهره‌مند می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد