ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

وجود 515 موقوفه شناسنامه‌دار در دشتستان

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، رئیس اداره اوقاف شهرستان دشتستان عصر شنبه در آیین بهره‌برداری از مسجد زین‌العابدین (ع) در برازجان گفت: وقف در اسلام اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد و باید نهایت تلاش و همت خود را در راستای گسترش فرهنگ وقف به کار گیریم.
محمدرضا باقری اظهار داشت: انبیا و اولیای الهی همواره بر سنت حسنه وقف توجه داشته‌اند و امروز بر همه ما تکلیف است که سنت وقف را احیا کنیم.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دشتستان از وجود 515 موقوفه شناسنامه‌دار در دشتستان خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس آمار رسمی هم‌اکنون در شهرستان دشتستان 515 موقوفه شناسنامه‌دار وجود دارد که شامل 245 مسجد، 149 حسینیه و 108 بقعه و امامزاده است.
باقری بر لزوم تجهیز و بهسازی موقوفات تاکید و اضافه کرد: باید از همه توان و ظرفیت موجود برای حراست از موقوفات و بازسازی و بهسازی این اماکن مقدس استفاده کنیم و هیچ فرصتی را نباید هدر دهیم.
وی اذعان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال‌ جاری پنج مسجد جدید و ساختمان امامزاده در شهر تنگ ‌ارم در این شهرستان احداث شده و تا انتهای سال نیز چند مسجد جدید در مناطق مختلف عملیاتی می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دشتستان با اشاره به اعتبارات هزینه شده در موقوفات دشتستان گفت: در سال جاری بیش از 13 میلیارد ریال اعتبار به منظور تعمیر، ساماندهی و احداث اماکن مذهبی، مساجد، حسینیه و امامزاده‌ها در این شهرستان اختصاص یافته است.
باقری به اهمیت مسجد زین‌العابدین (ع) اشاره کرد و بیان داشت: این مسجد با مساحت 150 مترمربع و زیربنای 100 متر با هزینه‌ای بالغ بر 300 میلیون ریال از محل کمک‌های مردمی و دولتی احداث شده است.
وی گفت: همه مسئولان شهرستان بویژه امام جمعه شهرستان در راستای احیای سنت وقف تلاش می‌کنند و امیدوار هستیم با فرهنگ‌سازی در این راستا به اهداف مورد نظر برسیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد