ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

قرآن کریم نزد پیامبر اکرم (ص) ودیعه بوده است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، آیت‌الله سید علی حسینی آملی پیش از ظهر امروز در مراسم سوگواری رحلت نبی اکرم (ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) در جمع شهروندان عزادار آبپخشی اظهار داشت: شب رحلت نبی اکرم اسلام (ص)، سنگین‌ترین عزا و ماتم برای مسلمانان است و هیچ غم و اندوهی مانند آن وجود ندارد.
وی اضافه کرد: پیامبر اسلام (ص) شاهد و ناظر و انذار دهنده و مبشر تمام انسان‌ها و خاتم‌الانبیا است و بزرگ‌ترین پیام را برای مسلمانان آورده است.
حسینی آملی با اشاره به اینکه قرآن کریم نزد پیامبر اکرم (ص) ودیعه بوده است، عنوان کرد: قرآن کریم دربردارنده تمام حقایق و واقعیات عالم وجود است و این کتاب نزد پیامبر اکرم (ص) ودیعه بوده است که این امر نشان از فضیلت حضرت محمد (ص) دارد.
استاد عرفان حوزه علمیه قم ادامه داد: عالم هستی و هرآنچه در آن قابل مشاهده است تجلی وجود ذات اقدس خداوند است و حضرت محمد (ص) که آخرین پیامبران و خاتم‌الانبیا بوده است نیز این ویژگی‌ها را به همراه داشته است.
حسینی آملی بیان کرد: اگر انسان حقیقت هستی و خدا را درک نکرده باشد، می‌تواند با شناخت دقیق خاتم‌الانبیا و ائمه اطهار (ع) به شناختی دقیق از جهان هستی و صفات خداوند متعال دست یابد، زیرا ایشان دارای جمیع اسماء و صفات الهی بوده‌اند.
وی با اشاره بر اینکه تمام جهان هستی نشانه‌ای اندک از وجود خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: خداوند غنی مطلق است و باید همواره انسان دست خود را به سوی خداوند دراز کند و انسان‌ها و مسلمانان نباید دست خود را در مقابل انسان‌های دیگر که در مقابل خداوند در فقر مطلق قرار دارند، دراز کنند.
استاد عرفان حوزه علمیه قم با اشاره به جمله "الفقر فخری" بیان کرد: منظور این جمله فقر مالی و اقتصادی نیست و نبی اکرم اسلام (ص)، همواره مسلمانان و پیروان خود را به سوی کار و تلاش برای رفع سطح اقتصادی جامعه مسلمین و بهبود وضعیت معیشتی ایشان دعوت کرده است و از آنان خواسته همواره با کار و تلاش نیازهای خود را برطرف کنند و این مهم در سیره حضرت محمد (ص) و ائمه اطهار (ع) کاملا آشکار است.
حسینی آملی در ارتباط با مراحل نزول قرآن بر پیامبر (ص) نیز اذعان کرد: قرآن در دو مرحله بر پیامبر (ص) نازل شده است، دوره اول تدریجی بوده و از سن 40 سالگی با مبعوث شدن پیامبر (ص) آغاز شده است و دوره دوم قرآن به صورت کامل بر پیامبر (ص) نازل شده است و آن را لیلة‌القدر می‌گویند.
این مدرس علوم دینی تصریح کرد: حضرت محمد (ص) از ابتدا نزد خداوند نبی بوده و بر حقایق عالم وجود آگاهی داشته، فقط ماموریت و رسالتش آغاز نشده بود و در سن 40 سالگی به پیامبری مبعوث و رسالتش آغاز شد.
استاد عرفان حوزه علمیه قم در همین راستا اظهار داشت: حضرت محمد (ص) قبل از رسالت از عالم ملکوت بر تمام حقایق و ابعاد عالم هستی آگاه بوده اما ماموریتی به تبلیغ و خطاب قرار دادن دیگران نداشته است.
حسینی آملی در توضیح فضیلت و مسئولیت گفت: فضیلت به معنای بررسی صلاحیت افراد و مسئولیت به معنای واگذاری وظیفه انجام کار پس از بررسی صلاحیت است و حضرت محمد (ص) نیز از این حکم مستثنی نبوده است.
وی افزود:‌ پیامبر اکرم (ص) تنها شاهد مطلق عالم هستی است و بقیه انسان‌ها در حد توان و ظرفیت‌شان شاهد جهان وجود و عالم هستی بوده‌اند.
استاد عرفان حوزه علمیه قم عنوان کرد: باید تمام اعمال و واجبات دینی را همانگونه که در آموزه‌های دینی مطرح شده و پیامبران و ائمه (ع) آموخته‌اند به طور صحیح انجام دهیم و با اعمالی که انجام می‌دهیم آن را ضایع نکنیم.
حسینی آملی با بیان اینکه خداوند امور دین را قانون و مسئولیت اجرای آن را بر عهده پیامبر اکرم (ص) قرار داده بود، اذعان کرد: حضرت محمد (ص) قانون‌گذار نبود بلکه مجری قانون بود و بعد از مشاهده تمام ابعاد و حقایق هستی ما را از آن مطلع ساخت تا به نحو مطلوب و شایسته انجام دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد