ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

کانال آبیاری نخیلات در دشتی افتتاح شد

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، میدرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر ظهر امروز در آئین افتتاح کانال آبیاری دشتی  با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: دهه فجر یادآور یکی از شکوهمند‌ترین حوادث تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در این دوران مردم با تبعیت و پیروی از دستورات امام خمینی (ره) مقابل رژیم کافر و منحوس پهلوی ایستادگی کردند و زمینه حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی بر مبنای احکام و دستورات دین مبین اسلام را فراهم آوردند و دهه فجر فرصت مناسبی برای بزرگداشت این ایام است.

سید مهدی موسوی عنوان کرد: حراست و پاسداری از ارزش‌ها و اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز وظیفه‌ای همگانی است و باید با تبعیت محض از ولی‌امر مسلمین جهان زمینه تحقق این اهداف را فراهم آوریم.
موسوی ابراز داشت: توسعه زیرساخت‌های کشاورزی استان یکی از مهم‌ترین اهدافی است که در سال‌های اخیر شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر با تمام توان در راستای تحقق آن تلاش کرده و شاهد نتایج ارزشمندی در این مسیر بوده‌ایم.
وی اضافه کرد: بیش از 80 درصد مردم بخش آبپخش از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند و آبیاری اراضی کشاورزی و نخیلات از مهم‌ترین عواملی است که بر میزان و کیفیت محصولات کشاورزی تاثیر دارد و از دغدغه‌های مهم کشاورزان است که ما برای بهبود این وضعیت تلاش می‌کنیم.
این مسئول با اشاره به اقدامات جهادی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در راستای ارائه خدمات به کشاورزان اذعان داشت: اجرای طرح پوشش بتنی در کانال‌های آبیاری و لایروبی کانال‌ها از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در راستای آن گام برداشته و رضایتمندی کشاورزان منطقه را به دنبال داشته است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان با بیان معایب کانال‌های آبیاری خاکی تصریح کرد: در کانال‌های آبیاری خاکی کشش آب نسبت به کانال‌های بتنی کمتر است و موجب طولانی شدن دور آبیاری، و هدر رفتن آب در این کانال می‌شود که این مسئله ضرورت پوشش کردن کانال‌های آبیاری تاکید می‌کند و ما با تمام توان تلاش خود را برای افزایش روزافزون میزان کانال‌های بتنی آبیاری به کار می‌گیریم.
موسوی بیان داشت: اجرای طرح پوشش بتنی کانال‌های آبیاری باعث بهبود وضعیت آبیاری اراضی کشاورزی و نخیلات می‌شود و از مزایای بتنی کردن کانال‌های انتقال آب می‌توان به انتقال، موجب افزایش راندمان انتقال آب و کاهش دور آبیاری اشاره کرد.
وی افزود: کانال آبیاری دشتی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم به دلیل استفاده از بتن مسلح و شیوه‌های مدرن ساخت کانال‌های آبیاری از استحکام بسیار بالایی برخوردار است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر ادامه داد: طول کانال دشتی 4 هزار و 400 متر است که یک‌هزار و 200 متر آن را کانال باکسی و بقیه را کانال "وی" شکل شامل می‌شود.
موسوی اذعان داشت: کانال آبیاری دشتی بالغ بر 150 هزار اصله نخل از نخیلات روستای دشتی اسماعیل‌خانی و بنار آزادگان را شامل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این کانال با اعتبار بالغ بر 4 میلیارد و 160میلیون تومان در روستای دشتی احداث شده و نقش مهمی در توسعه کشاورزی منطقه آبپخش دارد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر بیان داشت: ارتفاع این کانال آبیاری نسبت به گذشته یک متر افزایش یافته که افزایش حجم آب در این شبکه آبیاری را به دنبال دارد و دبی انتقال آب آن 3 هزار لیتر بر ثانیه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد