ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

تمام کتابخانه‌های دشتستان مشکل مالی دارند

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش علی دهقان بعد از ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه عمومی بخش آبپخش افزود: کتابخانه‌های عمومی با مسائل و مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم‌ می‌کنند که تمامی مسئولان باید دست در دست هم داده و برای رفع این مشکلات از تمام توان استفاده کنند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان عنوان کرد: مشکلات مالی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که نهاد کتابخانه‌های عمومی در سراسر شهرستان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و این مشکل گاها زمینه‌ساز ایجاد اشکالاتی در فعالیت‌های ایشان شده است.

دهقان وضعیت پرداخت حق نیم درصد از درآمد کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها را نامطلوب توصیف کرد و اذعان دشت: اهتمام شهرداری‌ها در انجام این امر مهم از مواردی است که می‌تواند سبب بهبود فعالیت کتابخانه‌های عمومی تا حد زیادی شود و همواره مورد تاکید مسئولان بوده است و از شهرداری‌ها انتظار داریم در این زمینه عملکرد بهتری داشته باشند.

وی در همین راستا اضافه کرد: متاسفانه شاهد آن هستیم که این قانون که برای حمایت از کتابخانه‌های عمومی تصویب شده به درستی اجرا نمی‌شود و شهرداری‌ها در اجرای این قانون سهل‌انگاری دارند.

این مسئول بیان داشت: در ماه‌های اخیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان فعالیت خود را با رویکردی جدید آغاز کرده و بازدید از تمامی کتابخانه‌های عمومی در سطح شهرستان توسط تمام کتابداران شهرستان یکی از برنامه‌های نهاد کتابخانه عمومی شهرستان دشتستان در این راستا است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان به برگزاری همایش سراسری کتابداران دشتستان در اسفندماه سال جاری اشاره و خاطر نشان کرد: همایش سراسر کتابداران دشتستان یکی از برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان است که اسفندماه سال جاری در آبپخش شاهد برگزاری این همایش بزرگ خواهیم بود.

رئیس کتابخانه عمومی شهر آبپخش در این آئین ابراز داشت: یکی از مسائل و مشکلات اساسی کتابخانه عمومی شهر آبپخش مشکلات مالی است که عدم پرداخت به موقع حق نیم‌درصدی شهرداری بر این مشکلات افزوده است.

نرجس‌خاتون بحرینی افزود: متاسفانه سرانه مطالعه در ایران بسیار پایین‌تر از استاندارد جهانی است و می‌طلبد با برنامه‌ریزی صحیح و تبلیغات گسترده مردم را به کتابخوانی و مطالعه تشویق کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد