ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

سرانه مطالعه در ایران 2 دقیقه در روز است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، محمود انتظامی در آئین جلسه انجمن عمومی کتابخانه شهر آبپخش بیان داشت: یکی از نیازهای ضروری جوامع انسانی مطالعه و کتابخوانی است و مسئولان باید با همکاری و همدلی در راستای تحقق این امر والا گام بردارند.

رئیس آموزش و پرورش آبپخش افزود: یکی از معضلات اجتماعی که در حال حاضر در کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم سرانه پایین مطالعه است که باید با برنامه‌ریزی‌های مدون و کارا برای رفع این مشکل اقداماتی مهم و اساسی انجام دهیم.
انتظامی بیان داشت: سرانه مطالعه در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته به طور متوسط 60 دقیقه در روز است و این در حالی است که متوسط سرانه مطالعه در کشور ما 2 دقیقه در روز است که آماری بسیار پایین است.
وی در همین راستا اضافه کرد: برای رفع این مشکل باید به تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه گام برداریم و در این راستا باید از تمام توان و انرژی بهره‌ ببریم.
این مسئول اذعان داشت: آموزش و پرورش یکی از گسترده‌ترین اقشار در جوامع انسانی محسوب می‌شود و با برنامه‌ریزی‌های فی‌مابین کتابخانه عمومی و مدارس می‌توانیم اقدامات ارزنده‌ای در این راستا انجام دهیم.
رئیس آموزش و پرورش آبپخش تصریح کرد: دانش‌آموزان که در سنین کودکی و نوجوانی قرار دارند آمادگی پذیرش مسائل را دارند و با قراردادن مطالعه روزانه در عادات روزانه ایشان می‌توانیم در این امر به موفقیت‌های مهمی دست یابیم.
انتظامی به عضویت نیم‌بهای دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی در کتابخانه عمومی اشاره کرد و ابراز داشت: تعامل و همکاری مدونی که در سال جاری بین کتابخانه عمومی و آموزش و پرورش شاهد آن بوده‌ایم تاثیر مهمی در بهبود وضعیت کتابخوانی و مطالعه در بین دانش‌آموزان داشته است و امیدواریم با تداوم این همکاری در آینده بتوانیم نتایج ارزشمندتری کسب کنیم.
رئیس آموزش و پرورش آبپخش عنوان کرد: با تمام توان و تا آنجایی که قانون اجازه بدهد در خدمت کتابخانه عمومی آبپخش هستیم و هرگونه همکاری که لازم باشد برای رشد و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه انجام خواهیم داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد