ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

اشتغال مستقیم 8500 نفر در واحدهای بسته‌بندی خرما در دشتستان

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای‌آبپخش اظهار داشت: کشاورزی از مهم‌ترین حوزه‌های کاری در دشتستان است و در سال جهاد اقتصادی نسبت به رشد و توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان تلاش بسیار زیادی انجام گرفت.

حسین قیصری افزود: در راستای تامین منابع آبی در بخش‌ها و شهرهای مختلف دشتستان تلاش مضاعفی انجام گرفت و این امر موجبات بهبود وضعیت کشاورزی را فراهم کرد.
رئیس اداره جهاد کشاورزی دشتستان با اشاره به وضعیت تولید خرمای دشتستان خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از 120 هزار تن خرما در دشتستان تولید شد که بیشترین میزان تولید خرما در سطح استان بوده است.
قیصری تصریح کرد: حدود 4 میلیون اصله نخل در دشتستان وجود دارد و تمام مسئولان برای پیدا کردن بازار فروش خرما همکاری و مساعدت دارند.
وی بر لزوم گسترش صنایع بسته‌بندی خرما تاکید کرد و ابراز داشت: گسترش و تجهیز صنایع بسته‌بندی خرما سبب می‌شود که خرما با کیفیت بهتر و مناسب‌تری به دست مشتری برسد و این امر در رونق بازار خرما بسیار اثرگذار است و در سال جاری در شهرستان دشتستان در این مسیر اقدامات مهمی انجام گرفته است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی دشتستان یادآور شد: ارتقای سطح کیفی بسته‌بندی‌های خرما در دستور کار این سازمان قرار دارد و برای رسیدن به این مهم، کلاس‌های آموزشی متنوعی برای مسئولان و کارگران شرکت‌های بسته‌بندی خرما برگزار شده است.
قیصری از فعالیت 24 واحد بسته‌بندی صنعتی خرما در دشتستان خبر داد و گفت: بر اساس آمار موجود در حال حاضر تعداد 800 واحد سنتی و 24 واحد صنعتی بسته‌بندی و عمل‌آوری خرما در دشتستان فعال هستند و این شهرستان بیشترین فعالیت را در امر تهیه و توزیع خرما به خود اختصاص داده است.
وی از اشتغال مستقیم 8 هزار و 500 نفر در واحدهای بسته‌بندی خرما در دشتستان خبر داد و افزود: در شرایط کنونی 8 هزار و 500 نفر از کارگران محلی در واحدهای بسته‌بندی خرما در دشتستان اشتغال دارند و این کارگران در کیفیت بخشیدن به محصول نخیلات اهتمام دارند.
قیصری بیان کرد: از همه باغداران و کشاورزان این شهرستان انتظار داریم با تلاش بیشتر برای افزایش کیفیت محصولات خود تلاش کنند تا شاهد ارتقای سطح کشاورزی دشتستان باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد