ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

کاهش آب ورودی شبکه دالکی به کمتر از 40 درصد نیاز آبی

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر ظهر دوشنبه در  نشست بررسی طرح اجرایی سد دالکی گفت: آب ورودی شبکه دالکی به کمتر از 40 درصد نیاز آبی رسیده است.

شاهپور رجایی اظهار داشت: خشکسالیهای پیاپی در سالهای اخیر و کاهش بارندگی‌ها در حوزه‌های بالادستی در استان فارس سبب شده تا شاهد کاهش شدید حجم آب ورودی به شبکه دالکی باشیم.
وی ادامه داد:‌ این کاهش به گونه‌ای بوده که حجم ورودی آب به کمتر از 20 درصد در شبکه دالکی در فصل اوج نیاز آبی کاهش یافته و حجم آب ورودی این شبکه به کمتر از 40 درصد نیاز آبی کاهش یابد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اضافه کرد: اجرای طرح سد دالکی می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه بخشهای مخلف استان بوشهر داشته باشد و  تصویب ردیف بودجه این پروژه گام مهم و اساسی در اجرای آن بود.
وی در معرفی اهداف اجرای این پرو‍‍‍‍ژه اظهار داشت: تثبیت اشتغال قریب به شش هزار کشاورز، کاهش نرخ بیکاری و تامین حقابه کشاورزی شبکه آبیاری دالکی، دهقائد، وحدتیه و حقابه‌های مجاور رودخانه دالکی در سطح 12 هزار و 750 هکتار اراضی از مهمترین اهداف این طرح است.
رجایی اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای این طرح 800 میلیارد ریال است و  و حجم آب قابل تنظیم 434 میلیون متر مکعب را دارد که نقش بسزایی در بهبود وضعیت منابع آبی در استان بوشهر خواهد داشت.
وی افزود:‌ به منظور افزایش کارایی و راندمان چنین طرح‌هایی، شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نسبت به مهندسی ارزش در سدهای باغان، دشت پلنگ و اکنون نیز سد دالکی اقدام کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد