ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

اجرای 100 پروژه عمرانی از محل زکات در استان بوشهر

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ندای‌آبپخش اظهار داشت: در سطح شهرستان دشتستان در سال‌های اخیر فعالیت‌های مطلوب و مهمی در زمینه زکات صورت گرفته که نتایج آن به خوبی مشهود است.

فرید محبی تصریح کرد: افزایش چشمگیر میزان جمع‌آوری زکات در سال‌های اخیر در شهرستان دشتستان حاصل فعالیت ائمه محترم جمعه و مسئولین ستاد زکات در بخش‌ها و شهرهای این این شهرستان و سایر نقاط استان بوده است.
محبی بیان داشت: زکات پرداختی مردم مسلمان استان بوشهر یکی از مسائل مهمی است که از این نعمت در راستای رفع فقر و محرومیت اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر استفاده کرده‌ایم و بستری مناسب برای حمایت از اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه بوده است.
وی گفت: در سال 84 که آغاز فعالیت ستاد زکات در استان بوشهر بوده شاهد جمع‌آوری 50 میلیون ریال زکات در سراسر استان بوشهر بوده‌ایم و این میزان در سال گذشته به یک میلیارد ریال افزایش یافته که حاصل فعالیت مستمر و بی‌وقفه مسئولین ستاد شهرستان دشتستان بوده‌ایم.
این مسئول با اشاره به جمع‌آوری هفت میلیارد ریال زکات در نه ماهه نخست سال جاری اذعان داشت: زکات جمع‌آوری شده در سال جاری مطلوب بوده و پیش بینی ما آن است که در سال جاری میزان جمع‌آوری زکات را به 12 میلیارد ریال که پیش بینی ما در راستای جمع‌آوری زکات است برسانیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: توفیقی که در سال‌های اخیر در شهرستان دشتستان و استان بوشهر شاهد آن بوده‌ایم با توجه به وضعیت شهرستان دشتستان وضعیتی مطلوب است.
محبی ابراز داشت: بر اساس آمار موجود در سال جاری هفت سال است که استان بوشهر در خشکسالی به سر می‌برد و این خشکسالی بر وضعیت کشاورزی شهرستان نیز اثر گذار بوده است.
وی از اجرای 100 پروژه عمرانی از محل زکات در استان بوشهر خبر داد و گفت: در سال گذشته 53 پروژه عمرانی از محل اعتبارات زکات در استان اجرایی شده و در سال جاری پیش‌بینی اجرای 100 پروژه عمرانی در استان را داشته‌ایم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دشتستان بیان داشت: زکات هم بر رفع فقر و محرومیت در جامعه اثرگذار بوده و هم عمران و آبادانی جامعه تاثیرات مطلوبی داشته است.
محبی خاطرنشان کرد: 30 درصد از اعتبارات زکات هزینه رفع محرومیت فقرا و 70 درصد باقی‌ مانده صرف عمران و آبادانی نقاط پرداخت کننده زکات می‌شود.
وی افزود: در سال 89 با همکاری استانداری بوشهر شاهد دریافت معادل زکات بوده‌ایم و این امر در اجرای پروژه‌های عمرانی تاثیری مطلوب داشته است.
این مسئول ادامه داد: شهرستان دشتستان بیشترین میزان پرداخت زکات در استان بوشهر را همواره در سال‌های اخیر به خود اختصاص داده است و در سال گذشته شاهد پرداخت شش میلیارد و 700 میلیون ریال زکات توسط زکات دهندگان دشتستانی بوده‌ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد