ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

نارضایتی مردم از تخریب گلزار شهدای درودگاه

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، بازسازی و سامان‌دهی یادمان‌های شهدا از مسائل و رویکردهای جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران است که می‌تواند تاثیر فراوانی بر ماندگاری یاد و خاطره شهدا در نگاه آیندگان داشته باشد ولی در این میان تضادها و کشمکش‌هایی را شاهد هستیم.
تخریب گلزار شهدای روستای درودگاه یکی از مسائلی است که در روزهای گذشته نارضایتی و اعتراض شدید خانواده‌های شهدا در این روستا را به دنبال داشته و حتی برای انعکاس نارضایتی و شکایت خود دست به دامن رسانه‌ها شدند و در بخش‌های خبری و رسانه‌های مجازی شاهد انعکاس اعتراض‌های مکرر اهالی این روستا بودیم.
یکی از استدلال‌ها و رای‌های دیوان عدالت اداری ممنوعیت تخریب یادمان شهدا بدون اجازه والدین شهدا بوده و این مطلب صراحتا بیان شده است.
تخریب گلزار شهدای روستا با لودر توسط پیمانکار اجرای طرح سامان‌دهی یادمان شهدای این روستا از مسائل مهمی است که شکایت و نارضایتی اهالی روستای درودگاه را به دنبال داشته و ایشان این امر را اهانت و توهینی نابخشودنی به مقام والای شهدا یاد کردند و خواستار برخورد سریع مسئولان با این پیمانکار هستند.
مدیر کانون تخصصی شهدای روستای درودگاه شهرستان دشتستان در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان گفت: بر اساس استفتاء از تمامی مراجع تقلید و مقام معظم رهبری ساماندهی گلزار شهدا باید با اجازه خانواده‌های محترم شهدا باشد ولی در درودگاه این مسئله را شاهد نبوده‌ایم.
محمد کریم کریمی اظهار داشت: متاسفانه در روستای درودگاه در روز کلنگ‌زنی پروژه هیچکدام از خانواده شهدا در جریان امر نبوده‌اند و این مساله نارضایتی و شکایت خانواده‌های معزز شهدا را به دنبال داشته است.
وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که در اینجا حائز اهمیت است استفاده پیمانکار اجرای طرح تخریب این بنا با استفاده از ابزار مکانیکی و لودر بوده در حالی که برای انجام این پروژه مقرر شده بود از لودر استفاده نشود.
محمد جان‌احمدی از اهالی این روستا نیز با اعلام ناخرسندی و ناراحتی خانواده شهدای روستا از این اقدام به تخریب سنگ مزارهایی که متبرک به نام شهدای گرانقدر و آیات قرآنی بوده است اشاره کرد و بیان داشت: آیا ساماندهی گلزار شهدا بدین صورت سبب رنجاندن مادران، پدران، فرزندان، بستگان و اقوام این شهدای عزیز نمی‌شود؟
وی گفت: قبور مطهر شهدا یکی از زیارتگاه‌های خانواده‌های معزز شهدا در لحظه تحویل سال بود و هرساله والدین و بستگان شهدا لحظه تحویل سال را در کنار قبور مطهر فرزندان شهید خود سپری می‌کردند و در سال جاری شاهد آن هستیم که تنها ویرانه‌هایی از قبور مطهر شهدا باقی مانده است.
احسان حاجی‌پور نیز با بیان اعتراض خود به این موضوع اذعان داشت: برخورد سریع با عاملان این حادثه از خواسته‌های مردم شهیدپرور و ولایتمدار روستای درودگاه و خانواده‌های معزز شهداست و از مسئولان می‌خواهیم بدون هیچگونه اغماضی با عاملان این حادثه دلخراش برخورد کنند.
سید حامد موسوی نیز اظهار داشت: چرا برای مرمت و بازسازی آثار تاریخی و فرهنگی گذشتگانمان با دقت و ظرافت بدون آنکه بخواهند آسیبی به آنها برسد به مرمت و بازسازی آن می‌پردازند ولی برای ساماندهی گلزار شهدا این گونه عمل می‌کنند؟ آیا به راستی جایگاه شهدا که با نثار خون خود از اسلام و انقلاب پاسداری کرده‌اند کمتر از آثار تاریخی و فرهنگی ماست؟
حاجی رستگار نیز اظهار داشت: روستای درودگاه در هشت سال دفاع مقدس 14 شهید تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است و این امر یکی از بزرگترین افتخارات اهالی این روستاست.
وی یادآور شد: تخریب گلزار شهدای این روستا به هیچ وجه جایز نیست و مسببان این حادثه تلخ باید جوابگو باشند.
قاسم باقری حقیقی یکی از فعالان فرهنگی و مذهبی روستای درودگاه نیز به خبرنگار فارس در دشتستان گفت: این مساله در روزهای گذشته گله و ناخرسندی شدید خانواده‌های معزز شهدای روستا را به دنبال داشته و به طرق مختلف اعتراض و گله خود را به انظار عمومی رسانده‌اند.
وی تصریح کرد: ما هرچه داریم ثمره و حاصل خون شهدای والامقام است و باید از تمام توان و ظرفیت خود برای گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و خدمت به خانواده‌های ایشان بهره بریم نه اینکه با اقدامات اینچنینی زمینه اندوه و ناراحتی این بزرگواران را فراهم آوریم.
فتح‌الله نقی‌پور یکی از اهالی روستای درودگاه نیز می‌گوید: این حادثه اینقدر بر مردم روستا سخت گذشته که با گذشته چند روز از وقوع آن اهالی و مردم روستا هنوز با ناراحتی از آن یاد می‌کنند و برخورد با عوامل این اقدام ناپسند را مهم‌ترین دغدغه و نیاز مردم روستا قلمداد می‌کنند.
مجید حقیقی از اهالی روستای درودگاه بیان داشت: حب و علاقه وافر به شهدا یکی از مسائلی است که از دیرباز در جوامع انسانی ریشه دوانده و هرگونه اقدامی که توهین و اهانت به خانواده‌های شهدا شود از مسائل مهمی است که زمینه‌ساز خشم و ناراحتی اهالی این روستا شده است.
حقیقی خاطرنشان کرد: خدمت به شهدا و خانواده‌های معزز ایشان یکی از مهم‌ترین مسائل و دغدغه‌های اهالی این روستا بوده ولی آنچه امروز خشم مردم روستا را به دنبال داشته است اهانت به قبور مطهر شهدای گرانقدر و گرانسنگ روستا بوده است.
رئیس شورای اسلامی درودگاه نیز گفت: مردم و مسئولان درودگاه این مسئله را برنمی‌تابند و خواستار پاسخگویی مسئولان بنیاد شهید هستند.
نصرالله حسینی افزود: اهانت به مزار شهدا امری بی‌سابقه است که در نظام اسلامی شایسته نیست و خانواده شهدا به شدت از این مسئله دلخور و ناراحت هستند.
مدیرکل بنیاد شهید استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با رد اهانت به مزار شهدا اظهار داشت: به هیچ وجه مسئله اهانت به شهدا مطرح نبوده و ساماندهی گلزار شهدای درودگاه را انجام می‌دهیم و به هر حال برای بازسازی این گلزار نیاز به برداشتن دیوار اطراف قبور بوده که با دقت انجام شده است.
محمد حاجی‌زاده گفت: شهدای عزیز با تقدیم جان خود، برای حفظ اسلام فداکاری کرده‌اند و ما همواره در راستای پاسداشت و تکریم شهدا تلاش می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد کوچکترین تعرضی به شهدا انجام شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد