ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

پرداخت چشمگیر زکات در آبپخش

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، بخشدار آبپخش چهارشنبه‌شب در همایش زکات بنار آزادگان اظهار داشت: امروز بسیاری از فعالیت‌ها متکی بر تبلیغات است و بنابراین لازم است تا مسئله مهمی چون زکات که دارای برکات فراوان دنیوی و اخروی است از طریق تبلیغات مورد توجه قرار گیرد.
بخشدار آبپخش به سخنی از امیرالمومنین(ع) در ارتباط با اهمیت پرداخت زکات اشاره کرد و افزود: با تبلیغات افرادی که دارای شرایط پرداخت زکات هستند بر اهمیت این کار واقف می‌شوند و بنا بر گفته حضرت امیرالمومنان (ع) کسی که زکات ندهد مانند رباخوار است.
خرم‌روز خاطرنشان کرد: پرداخت زکات در بعد فردی و اجتماعی آثار موثری دارد که منجر به کاهش فقر اجتماعی و از بین رفتن فاصله‌های طبقاتی پوچ و بی‌معنا می‌شود.
وی در همین راستا ادامه داد: متاسفانه امروز پرداخت زکات در جامعه تا حدودی کمرنگ شده و برای رفع این معضل اجتماعی نیاز است تا فرهنگ سازی شود و تمامی نهادهای فرهنگی و مذهبی فعال در جامعه باید در راستای تحقق این امر مهم و حیاتی کوشا باشند.
این مسئول بیان داشت: برنامه‌ریزی صحیح در راستای ترویج فرهنگ مهم زکات که یکی از فریضه‌های مهم اجتماعی و از دستورات دین ماست امری ضروری است و مسئولین امر باید این حقیقت را در تمامی فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی خود مد نظر قرار دهند.
بخشدار آبپخش تصریح کرد: تشکیل کمیته‌هایی به منظور فعال ساختن بحث زکات در شهر و روستاها می‌تواند تاثیر بسزایی در ترویج امر زکات داشته باشد و در بخش آبپخش که از دیرباز به دیار دارالمومنان مشهور بوده باید در این راستا تلاش‌های متعددی صورت پذیرد.
خرم‌روز یکی از فلسفه‌های مهم پرداخت زکات را رفع فقر اجتماعی در جامعه دانست و اذعان داشت: با اجرایی شدن این طرح می‌توان بسیاری از پیامدهای منفی در جامعه را به حداقل رساند و فقر را ریشه کن کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد