ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

تشکیل اتاق فکر برای ترویج فرهنگ زکات

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، امام جمعه آبپخش چهارشنبه‌شب در همایش زکات اظهار داشت: زکات یک فریضه شرعی است که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کارآمد و موثر شود.
حجت‌الاسلام خداداد رضایی افزود: باید تمام کسانی که بر آنان زکات واجب است، زکات خود را پرداخت کرده و از فواید و نعماتی که خداوند به آنها عطا می‌کند، آگاهی پیدا کنند و اطلاع‌رسانی در ارتباط با فواید زکات یکی از اهداف و رویکردهایی است که باید با بهره‌گیری از تمام توان فرهنگی جامعه در راستای تحقق آن تلاش کنیم.
رضایی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ زکات در جوامع انسانی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است و باید یک اتاق فکر با برنامه‌ریزی‌های صحیح راه‌اندازی شود و چشم‌اندازی در راستای ترویج بیش از پیش این فرهنگ طراحی و تنظیم کنیم.
امام جمعه آبپخش با بیان اینکه یکی از موارد مصرف زکات عمران و آبادانی است اذعان داشت: در صرف هزینه‌های زکات برای عمران و آبادانی باید توجه داشته باشیم که این درآمد‌ها در جایی هزینه شود که هیچ سازمانی متقبل آن نیست و ردیف بودجه خاص برای آن تعریف نشده باشد.
رضایی تصریح کرد: خداوند به سرزمینی که در آن زکات پرداخت می‌شود، عنایت و توجهی خاص دارد و در قرآن گفته شده که اگر کسی زکات خود را پرداخت کند، خداوند 10 برابر مقدار زکاتی که پرداخت کرده است را به او نعمت عطا می‌کند.
وی پرداخت زکات را یکی از شرایط و راه‌های آمرزش گناهان دانست و بیان داشت: زکات از مصادیق بارز دادن صدقه است که روزی انسان را زیاد می‌کند و موجب بیمه شدن مال انسان می‌شود.
رئیس ستاد احیاء زکات بخش آبپخش با تاکید بر آنکه پرداخت زکات باعث ریشه‌کن شدن فقر از جامعه می‌شود گفت: در واقع زکات فاصله طبقاتی را از بین برده و موجب ریشه‌کن شدن فقر می‌شود.
رضایی اذعان داشت: در سال‌های قبل این واجب الهی فراموش شده بود ولی در چند سال اخیر با توجهی که نظام داشته و با تأکیدات مقام معظم رهبری، پیشرفت قابل توجهی را در این حوزه داشته‌ایم.
امام جمعه آبپخش تاکید کرد: مردم آبپخش در عرصه‌های مختلف بعنوان اسوه و الگوی مردم شهرستان شناخته می‌شوند و باید با فعالیت بیش از پیش در حوزه زکات آبپخش را در این زمینه نیز سرآمد سایر نقاط استان کنند.
رضایی ابراز داشت: با تلاش‌های مسئولین بخش آبپخش در سال‌های اخیر سیری صعودی در زمینه جمع‌آوری زکات در بخش آبپخش شاهد بوده‌ایم و تمامی مسئولان بر این امر مهم واقفند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد