ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

خبرگزاری فارس در ترویج فرهنگ زکات برتر شد

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، مسئول ستاد احیای ستاد زکات آبپخش چهارشنبه‌شب در همایش زکات با تجلیل از فعالیت‌های خبرگزاری فارس در احیای فرهنگ زکات اظهار داشت: خبرگزاری فارس در احیای این سنت حسنه نقش تاثیرگذاری داشته و تمام فعالیت‌های این حوزه را به خوبی منعکس کرده است.

سید حمید موسوی افزود: زکات یکی از مهم‌ترین فرایض دین مبین اسلام است که تاثیر مهمی در تعدیل جامعه دارد و اقشار مختلف جامعه را تا حدود زیادی به هم نزدیک می‌کند.
مسئول ستاد احیاء زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش خاطرنشان کرد: پرداخت زکات طبق آموزه‌های دینی، منجر به آثار مثبتی برای فرد و جامعه می‌شود که تقرب به خداوند، قبولی طاعات، ایجاد آرامش، فقر زدایی، دفع بلا از جامعه اسلامی و مبارزه با جلوه های زشت فاصله های اجتماعی، از مهمترین آنها است.
موسوی اذعان داشت: یکی از مسائلی که در جمع‌آوری میزان زکات از اهمیت بالایی برخوردار است نوع فعالیت‌های اقتصادی جامعه بر اساس مواردی است که زکات شامل آنها می‌شود و در بخش آبپخش به دلیل گستردگی حوزه کشاورزی می‌توان با برنامه‌ریزی‌های مهم اقدامات مهمی در حوزه زکات انجام داد.
وی در همین راستا اضافه کرد: در بخش آبپخش همکاری مسئولان بخش آبپخش و مبلغین محلی زکات تاثیر موثر و بسزایی در زمینه افزایش میزان جمع‌آوری زکات داشته است و در همین راستا شاهد افزایش 120 درصدی جمع‌آوری زکات نقدی سال 90 نسبت به سال 89 تا کنون بوده‌ایم.
این مسئول ابراز داشت: یکی از روش‌های پرداخت زکات پرداخت جنسی است که در بخش آبپخش در این زمینه اقدامات موثری صورت گرفته و میزان زیادی زکات جنسی جمع‌آوری شده که پس از محاسبه این میزان مردم شریف بخش آبپخش را از میزان جمع‌آوری زکات جنسی آگاه می‌سازیم.
مسئول ستاد احیاء زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش آبپخش تصریح کرد: همکاری رسانه‌های محلی و سراسری و خبرگزاری‌ها در کنار گروه‌های فرهنگی و مذهبی تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ زکات داشته و از اقدامات این عزیزان صمیمانه تشکر می‌کنیم.
موسوی متذکر شد: امید داریم با فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته در سال آینده با توجه به ظرفیت‌های موجود در بخش شاهد افزایش چشمگیر میزان جمع‌آوری زکات در شهر و بخش آبپخش که یکی از مناطق مهم استان بوشهر در تولید محصول خرماست باشیم.
در این آیین از مسعود باقری خبرنگار فارس در شهرستان دشتستان به دلیل فعالیت در حوزه زکات تقدیر شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد