ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

سالم‌سازی فضای پارک‌ها و تفریح‌گاه‌ها امری ضروری است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش امام جمعه برازجان ‌در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان با تبریک پیشاپیش عید سعید نوروز اظهار داشت: نوروز حلقه ارتباط فرهنگ و تمدن غنی اسلامی با فرهنگ ایرانی است.
حجت‌الاسلام حسن مصلح افزود: از منظر اسلامی هر روز که در آن گناه و معصیت نباشد و در راستای تقرب به الهی گام برداشته شود عید است و باید آن روز را بزرگ و گرامی داشت.
مصلح با اشاره به وجود برخی اعتقادات خرافی در فرهنگ نوروز خاطرنشان کرد: در فرهنگ نوروز اعتقاداتی خرافی همچون چهارشنبه سوری و 13 به در وجود دارد که اسلام آن را نکوهش می‌کند و مردم را به دوری از این اعتقادات خرافی دعوت می‌کند.
وی با اشاره به آنکه برخی آداب نوروزی از آداب پسندیده اسلامی است، بیان داشت: صله ارحام، سیر و سیاحت در طبیعت و دید و بازدیدهای نوروزی از آداب پسندیده‌ اسلامی است که در نوروز شاهد آن هستیم و باید در راستای گسترش این فرهنگ‌ها در جامعه تلاش کنیم.
امام جمعه برازجان ادامه داد:‌ باید تلاش کنیم عید نوروزمان اسلامی و در چهارچوب احکام و دستورات شرع مقدس اسلام باشد و عید را سالم کنیم و آفات اجتماعی را از آن بزداییم.
مصلح اذعان داشت: استان بوشهر استانی ولایتمدار و اسلام‌مدار است و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر باید تلاش کنند در عید نوروز به دور از مسائل لهو و لعب و فساد و فحشاء سپری شود.
وی امام‌زاده‌ها را هسته‌های فرهنگی کشور خواند و تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های کارآمد امامزاده‌هایی که در اقصی نقاط کشور وجود دارد را به عنوان هسته‌های فرهنگی برای شکل‌گیری تفکرات اسلامی حوانان عزیز این مرز و بوم تبدیل کنیم.
امام جمعه برازجان بر اهمیت سالم‌سازی فضای پارک‌ها و تفریح‌گاه‌ها تاکید کرد و ابراز داشت: باید فضای پارک‌ها و تفرجگاه‌هایی را که دولت در نقاط مختلف شهرستان ایجاد کرده به محیطی سالم برای تفریح خانواده‌ها تبدیل کرده و از مسائل و انحرافات اجتماعی احتمالی پاکسازی کنیم.
مصلح تصریح کرد: با انجام گشت‌های امر به معروف و نهی از منکر در ایام تعطیلات نوروزی باید شرایط را برای احساس رفاه، آسایش و آرامش مردم شریف شهرستان دشتستان و مسافران نوروزی فراهم آوریم و با افرادی که قصد خلل در امنیت را داشته باشند باید برخورد قاطع و شدید کنیم.
وی افزود: شهر برازجان جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد و باید در ایام نوروز با ایجاد پارکینگ‌ها و فضاهای مناسب برازجان را بعنوان شهری توریستی معرفی کنیم.
امام جمعه برازجان متذکر شد: تبلیغات در معرفی برخی شهرهای استان به عنوان شهرهای توریست‌پذیر در ایام نوروز نقش مهمی داشته ولی در برازجان نتوانسته‌ایم تبلیغات لازم برای معرفی این شهر به مسافران نوروزی را انجام دهیم و باید این امر مهم را از امسال به صورت جدی آغاز کنیم تا در سال‌های آینده شاهد افزایش چشمگیر میهمان‌پذیری این شهر در ایام نوروز باشیم.
مصلح ناکید کرد: نظارت بر وضعیت بازار و قیمت مایحتاج عمومی مردم از مهم‌ترین مسائلی است که مسئولان اجرایی شهرستان باید در ایام تعطیلات نوروزی مد نظر قرار دهند و تا شاهد تشویش اذهان مردم شریف شهرستان و دغدغه خاطر ایشان در آغاز سال نو نباشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد