ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

وجود 180 اثر باستانی و تاریخی در دشتستان

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دشتستان عصر امروز در نشست با مسئولان شهرستان دشتستان ابراز داشت: شهرستان دشتستان موقعیت‌ها و فضاهای گردشگری فراوانی دارد که در ایام نوروز باید بر اساس پتانسیل بالای گردشگری شهرستان دشتستان تلاش کنیم.

مهدی بسارده عنوان کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری یکی از مهم‌ترین اصول جذب توریست و گردشگر است و مسئولان شهرستان دشتستان نسبت به معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهرستان اقدام کنند.
بسارده گفت: بهره‌گیری از راهکارها و توان‌های فرهنگی یکی از مسائل مهم در راستای معرفی اماکن گردشگری است و از این طریق می‌توان برای جذب گردشگر به مناطق گردشگری شهرستان استفاده کرد.
وی به نقش خطیر رسانه‌ها در معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان اشاره کرد و افزود: از رسانه‌ها و نشریات محلی انتظار داریم معرفی شهرستان دشتستان و پتانسیل‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهرستان را مد نظر قرار دهند و از این طریق به توسعه شهرستان دشتستان کمک کنند.
این مسئول گفت: تبلیغات یکی از اصول و راهبردهای جذب گردشگر است و باید از تمام توان تبلیغاتی و فرهنگی در این راستا بهره بریم.
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دشتستان گفت: آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی گردشگری از پتانسیل‌ها مهم شهرستان در زمینه گردشگری هستند که در شهرستان دشتستان به وفور وجود دارند.
بسارده ادامه داد: بیش از 180 اثر باستانی و تاریخی در شهرستان دشتستان وجود دارد که بیش از 70مورد آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و نشان از اهمیت تاریخی شهرستان دشتستان دارد و معرف تمدن بالای این شهرستان است.
وی با اشاره بر آنکه این شهرستان 70 درصد از بناهای تاریخی استان را در خود جای داده است، یادآور شد: این شهرستان 70 درصد اماکن و بناهای باستانی استان بوشهر را به خود اختصاص داده که آثار به جا مانده از دوره هخامنشی 100 درصد و ساسانی 90 درصد آن در دشتستان واقع شده است.
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دشتستان تصریح کرد: همچنین مناظر طبیعی و گردشگری، آبشارها و نخلستان‌های بی‌شمار و پنج روستای هدف گردشگری باعث شده که دشتستان به عنوان ورودی استان بوشهر بخش عمده‌ای از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد