ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

تولید 600 تن کنار پیوندی در دشتستان

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان بوشهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای‌آبیپخش اظهار داشت: کشاورزی یکی از حوزه‌هایی است که سبب جهش و توسعه اقتصادی کشور می‌شود و باید با تمام توان در راستای بهبود زیرساخت‌های کشاورزی میهن اسلامی تلاش کنیم.

مسئول مرکز تحقیقات کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: تحقیقات در حوزه کشاورزی یکی از مهمترین مسائل در راستای توسعه زیرساخت‌های کشاورزی است و در سال‌های اخیر خصوصا دولت‌های خدمتگذار نهم و دهم اقدامات ارزشمندی در این زمینه صورت گرفته است.
فخری بیان داشت: با توجه به خشکسالی‌هایی که در سال‌های اخیر در منطقه شاهد بوده‌ایم مطالعات در رابطه با کمبود‌های آبی از مسائل مهم در حوزه کشاورزی است که توانسته‌ایم اقداماتی ارزشمند در این راستا انجام دهیم که زمینه‌ساز توسعه زیرساخت‌های کشاورزی استان می‌شود.
وی در همین راستا اضافه کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در عرصه کشاورزی بر آن باید توجه داشته باشیم شناخت ظرفیت‌ها و توانایی‌های خاکی و طبیعی مناطق در عرصه کشاورزی است که یکی از حوزه‌های مطالعاتی مرکز تحقیقات کشاورزی استان بوشهر را شامل می‌شود.
این مسئول ابراز داشت: یکی از مسائلی که همیشه کشاورزان منطقه بر آن تاکید خاصی دارند مصرف کودهای طبیعی و شیمیایی است که در کشاورزی تاثیرات بسیار مهمی دارند.
مسئول مرکز تحقیقات کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: یکی از مسائلی که در این رابطه باید به آن توجه خاص داشته باشیم میزان مصرف کودهای طبیعی و شیمیایی در مسیری است که بتوانیم بهترین و بالاترین بهره‌وری را در حوزه کشاورزی داشته باشیم.
فخری اذعان داشت: یکی از حوزه‌های مطالعاتی که مرکز تحقیقات کشاورزی استان بوشهر بر آن توجه داشته حوزه کودی است که مطالعات گسترده‌ای در این زمینه صورت گرفته و در مسائل کاربردی کشاورزان را در زمینه مصرف کود توجیه کرده‌ایم.
وی در ادامه از تولید 600 تن کنار پیوندی در دشتستان خبر داد و افزود: در سال جاری 200 هکتار از باغات دشتستان زیرکشت کنار رفته است که پیش‌بینی می‌شود بیش از 600 تن کنار پیوندی از باغات این شهرستان برداشت شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد