ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

زکات اختلاف طبقاتی را در جامعه از بین می‌برد

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش بخشدار آبپخش در همایش زکات در میاندشت اظهار داشت: احیای سنت‌های الهی و تلاش برای اجرای دستورات دین مبین اسلام از مهم‌ترین اهدافی است که حکومت اسلامی برای آن تلاش می‌کند.

احمد خرم‌روز خاطر نشان کرد: دین مبین اسلام کامل‌ترین دین و روش برای زندگی انسان‌هاست و راه خیر و سعادت در زندگی دنیوی و اخروی را به انسان‌ها نشان داده و آنها را برای دستیابی به سعادت و سربلندی راهنمایی کرده است.
خرم‌روز اذعان داشت: دین مبین اسلامی به تمامی ابعاد فردی، اجتماعی، دنیوی و اخروی انسان‌ها توجه داشته و در تمامی موارد برنامه‌ای جامع و کامل از طریق قرآن کریم و دستورات الهی در اختیار انسان‌ها قرار داده و ما موظف به انجام این برنامه‌ها هستیم.
وی در همین راستا اضافه کرد: یکی از فرایض مهم اسلامی که در سال‌های اخیر توجهات فراوانی به آن شده مساله زکات است که در واقع یکی از ابعاد و جنبه‌های اقتصادی دین مبین اسلام برای رفع فقر و نیازمندی در جوامع انسانی است.
این مسئول ادامه داد: پرداخت زکات سبب توانمندسازی اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه می‌شود و اختلافات طبقاتی پوچ و دست ساخته انسان‌ها را از بین می‌برد و زمینه‌ساز برابری و برادری انسان‌ها در جامعه می‌شود.
بخشدار آبپخش نقش ائمه جمعه در احیا سنت الهی زکات را انکارناپذیر دانست و بیان داشت: در سال‌های اخیر ائمه جمعه و روحانیون تلاش فراوان و نقشی انکارناپذیر در احیای سنت الهی زکات دا‌شته‌اند و با رهنمودهای حکیمانه خود مردم را به این عمل به این فریضه مهم الهی تشویق کرده‌اند.
خرم‌روز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: ترویج و نهادینه کردن سنت حسنه الهی زکات نیاز به مجاهدانی خستگی‌ناپذیر دارد و روحانیون و ائمه جمعه نقش مجاهدان خستگی‌ناپذیر احیای این سنت حسنه الهی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد