ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

پرداخت زکات زمینه‌ساز افزایش مال انسان‌ها است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش حجت‌الاسلام خداداد رضایی در همایش زکات در  میاندشت اظهار داشت: فلاح و رستگاری در دنیا و آخرت از مهم‌ترین اهدافی است که تمامی افراد در انجام وظایف خود به آن توجه دارند و برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند.

امام جمعه آبپخش بیان داشت: توجه به دستورات الهی و تلاش برای عمل به این دستورات از مسائلی است که زمینه‌ساز فلاح و رستگاری انسان‌ها در دنیا و آخرت می‌شود و ما در تمامی لحظات عمر خود باید بر این امر مهم توجه داشته باشیم.
رضایی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهدافی که در برگزاری همایش‌های زکات در جامعه دنبال می‌شود فرهنگ‌سازی و تلاش برای ترویج این فریضه مهم الهی در جامعه است و بحمدالله در سال‌های اخیر در بخش آبپخش پیشرفت بسیار خوبی را در این زمینه شاهد بوده‌ایم.
وی افزود: اجرای فرامین و دستورات حضرت باری تعالی همیشه با دشواری‌ها و سختی‌هایی برای ما انسان‌ها همراه است که باید این سختی‌ها را با جان و دل پذیرا باشیم.
رئیس ستاد احیا زکات بخش آبپخش ابراز داشت: انسان با پرداخت زکات باید از بخشی از مال و ثروت خود چشم‌پوشی کند و تعلقات دنیوی را نادیده بگیرد و آنچه در عمل به این وظیفه الهی در دل انسان خشنودی می‌آفریند احساس رضایت خالق و محبوب است.
رضایی عنوان کرد: در برخی احادیث و روایات دلبستگی به مال دنیا و تعلقات دنیوی عامل کافر از دنیا رفتن انسان‌ها معرفی شده و پرداخت زکات که خداوند ما را به انجام آن مکلف کرده تمرینی برای دل کندن از تعلقات دنیوی است و ما باید با تمام وجود در این مسیر گام برداریم.
امام جمعه آبپخش تاکید کرد: تصوری غلط است که بعضی‌ها می‌گویند با پرداخت زکات از مال انسان‌ها کاسته می‌شود بلکه باید به این نکته توجه داشته باشیم که پرداخت زکات زمینه‌ساز ازدیاد مال انسان‌هاست و این نکته صراحتا در قرآن کریم بیان شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد