ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

اجرای 60 ویژه‌برنامه فاطمیه دوم در آبپخش

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

احمد خرم‌روز  در نشست ستاد فاطمیه بخش آبپخش اظهار داشت: با توجه به وضعیت فعلی که در جامعه شاهد آن هستیم و تحرکات گسترده وهابیت علیه شیعیان حضور گسترده مردم در مراسم مذهبی از مهم‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه مسئولان و برگزارکنندگان این مراسم قرار گیرد.

وی افزود: دهه فاطمیه یادآور مصائب خاص رسول‌الله (ص) است و عموم مردم باید در مراسمات خاص این دهه حضور و شرکت فعال داشته باشند.
خرم‌روز عنوان کرد: در بخش آبپخش برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای مراسمات ایام فاطمیه صورت پذیرفته و شاهد برگزاری بیش از 60 برنامه در آبپخش خواهیم بود.
این مسئول با اشاره به وجود حدود 20 هیئت مذهبی و عزاداری در سطح بخش آبپخش بیان کرد: تمام هیئات مذهبی بخش آمادگی خود برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم ایام فاطمیه را اعلام کرده‌اند و مجموعه دستگاه‌های اجرایی بخش در حد توان به این هیئات کمک‌های لازم را ارائه خواهند داد.
بخشدار آبپخش خاطرنشان کرد: آنچه در همه ایام به خصوص در ایام فاطمیه باید مورد توجه جامعه قرار گیرد، سیره و روشی است که ائمه اطهار (ع) نسبت به آن تمسک جستند و هیئات مذهبی باید بر این مسائل تاکید داشته باشند.
خرم‌روز با بیان اینکه ولایت‌مداری را باید در رفتار حضرت زهرا (س) جست‌وجو کرد، یادآور شد: جوانان امروز برای اینکه بتوانند سیره خود را به آن بانوی بزرگوار نزدیک کنند باید قبل از هر چیز زندگی حضرت زهرا (س) را بشناسند و به اهداف آن عمل کنند و در این صورت دیگر مشکلی در جامعه به وجود نمی‌آید.
وی با اشاره به اینکه باید حضرت زهرا (س) را الگویی زندگی خود قرار دهیم، افزود: مهم‌ترین درس‌‌هایی که از این بانوی بزرگوار می‌توانیم بگیریم صداقت، پاکدامنی، عفت، عبادت و دفاع از ولایت است که از نیازهای اساسی جامعه امروز ما محسوب می‌شوند.
بخشدار آبپخش نامعلوم بودن قبر حضرت فاطمه زهرا (س) را سبب ماندگاری اسلام دانست و عنوان کرد: این گمنامی چراغ راهی برای دوست‌داران اهل بیت (ع) و اسلام شده است.
خرم‌روز بیان کرد: شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) در همه ابعاد در اوج است و برای هر انسانی می‌‌تواند الگویی ارزنده و راهگشا باشد و باید با زنده ‌کردن ویژگی‌های شخصیتی ایشان به ترویج فرهنگ ناب محمدی در سطح جامعه کمک کنیم و جامعه را از خطرات و معضلات اجتماعی که روز به روز شاهد گسترش آن هستیم، نجات دهیم.
رئیس شورای اسلامی میاندشت نیز اظهار داشت: مکتب تربیتی حضرت فاطمه (س) الگوی تمام عیاری برای جامعه اسلامی است و تمام اقشار در جامعه اسلامی باید به این الگو تمسک جویند.
امرالله نوشاد خاطرنشان کرد: آنچه سبب این امر شده عمق تاثیرات آن حضرت بر شئون جامعه اسلامی با وجود عمر کوتاه ایشان است.
وی بیان کرد: امروز عمل به سیره زندگی حضرت فاطمه (س) نه تنها سعادت بانوان بلکه سعادت تمامی جوامع انسانی را به دنبال دارد و دستگاه‌های فرهنگی کشور باید سیره حضرت فاطمه (س) را در قالب برنامه‌های اجرایی تدوین کنند تا شاهد گسترش آنها در جوامع انسانی باشیم.
نوشاد با بیان اینکه در ایام فاطمیه مراسم متعددی برای بزرگداشت مقام ایشان در سطح بخش برگزار می‌شود، اذعان کرد: در ایام فاطمیه در روستای میاندشت شاهد برگزاری مراسم عزاداری در طول دهه خواهیم بود و در روز شهادت آن حضرت شاهد اطعام مردم روستا با همکاری خیرین روستا خواهیم بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد