ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

مهم‌ترین دغدغه کتابداران کشور مشکلات مالی است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

علی دهقان در نشست با کتابداران شهرستان دشتستان اظهار داشت: توجه به نیازهای فرهنگی از مهم‌ترین شاخصه‌هایی است که کتابخانه‌های عمومی در تمام شهرها و بخش‌ها باید به آن توجه داشته باشند و در برطرف شدن نیازهای فرهنگی کوشا باشند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که کتابداران باید همواره به آن توجه داشته باشند توجه به نیازهای مطالعاتی رده‌های سنی مختلف و مشاوره اعضای کتابخانه‌ها در انتخاب کتاب‌های مناسب به منظور افزایش سرانه مطالعه است.
دهقان اذعان کرد: مشاوره اعضای کتابخانه‌های عمومی در آشنایی با کتب از اهمیت بالایی برخوردار است و باید یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان قلمداد شود و کتابداران تمام توان خود را در این راستا به کار گیرند.
وی با اشاره به رویکرد کتابخانه‌های عمومی در سال 91 اضافه کرد: در سال جاری رویکرد خود را در جذب حداکثری اعضا متمرکز کرده‌ایم و با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین توان خود را برای افزایش میزان اعضای کتابخانه‌های عمومی به کار می‌گیریم.
این مسئول بیان کرد: مسائل و مشکلات مالی یکی از دغدغه‌های اصلی و اساسی تمام کتابداران کشور و شهرستان دشتستان است و شهرداری‌ها با پرداخت به موقع حق نیم درصد از درآمد کتابخانه‌های عمومی می‌توانند نقشی موثر در بهبود فعالیت کتابخانه‌های عمومی ایفا کنند.
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان تصریح کرد: انجام فعالیت‌های فرهنگی مستلزم دارا بودن هزینه و اعتبارات است و با حمایت همه‌جانبه مسئولان شهرستان اقدامات فرهنگی فراوانی توسط این نهاد را در سال جاری در نقاط مختلف شهرستان شاهد خواهیم بود.
دهقان بیان کرد: فرماندار محترم و معاونین ارزشی ایشان در مسئله پرداخت حق نیم درصد از درآمد کتابخانه‌های عمومی توسط شهرداری پیگیری‌های بسیار خوبی انجام داده‌اند که از ایشان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد