ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

راه‌اندازی خوشه صنعتی صادراتی خرما در دشتستان

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

ابوالقاسم محمدزاده شامگاه یکشنبه در نشست هماهنگی همایش تولید ملی در برازجان اظهار داشت: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب که شعار امسال را تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اعلام فرموده‌اند، همه مسئولان و مردم باید در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری اهتمام ورزند.

وی افزود: برنامه حمایت از تولید ملی به دنبال اصلاح الگوی مصرف، جهاد اقتصادی و طرح‌های تحول و هدفمندی یارانه‌ها، اقتصاد و صنعت کشور را در راستای توسعه به پیش می‌برد و باید از همه امکانات موجود به نحو شایسته بهره ببریم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان خاطر نشان کرد: حمایت از تولید داخلی و حمایت از سرمایه‌گذار و کارگر داخلی سبب خواهد شد توسعه پایدار مقدمه‌ای برای تبدیل تولیدات داخلی به محصول با کیفیت در درجه اول برای مصرف کشور و در درجه بعدی برای یک تولید صادرات‌محور باشد و زمینه‌ساز تبدیل ایران به یک قدرت اقتصادی شود.

محمدزاده تصریح کرد: دشتستان بیش از 500 میلیون تن ذخایر معدنی و صنعتی دارد که تاکنون بیش از 1.5 میلیون تن از این مواد استخراج شده است.

وی در ادامه به نقش خرما در توسعه شهرستان اشاره کرد و افزود: تلاش برای رونق بازار خرما امر مهمی است و باید برای وارد کردن در سبد غذایی کارکنان دولت اهتمام بیشتری داشته باشیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان از راه‌اندازی خوشه صنعتی صادراتی خرما در دشتستان خبر داد و بیان کرد: واحدهای کوچک با هم تجمیع می‌شوند و تشکیل خوشه را می‌دهند و در راستای بهبود وضعیت فروش و صادرات خرمای دشتستان نیز این خوشه صنعتی صادراتی شکل می‌گیرد که گام بزرگی در رشد کیفیت خرماست.

محمدزاده یادآور شد: دستیابی به بازارهای جدید و ایجاد ارزش افزوده و دستیابی به اهداف توسعه‌ای از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی خوشه‌هاست.

وی گفت: خرمای دشتستان یک خرمای تجاری نیست و از مرکز تحقیقات کشاورزی انتظار داریم تلاش کنند و در اصلاح کشت اهتمام ورزند.

محمدزاده خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم گونه‌هایی از خرما که هم خشک و نیمه‌خشک هستند و هم آب کمتری نیاز دارند، کشت شود تا بازارهای جهانی نیز از این خرما استقبال کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد