ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

رفاه و آسایش جامعه نتیجه تلاش کارگران است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

حجت‌الاسلام خداداد رضایی در آیین خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز آبپخش با توصیه خود و سایر نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: رعایت تقوای الهی به معنای انجام واجبات و دوری از منکرات، محرمات و گناهان است و موجب سعادت و سربلندی انسان در دنیا و آخرت می‌شود.

وی افزود: دین مبین اسلام دین تفکر، تعقل و استدلال است و با توجه به این ویژگی‌های مهم هیچ اکراه و اجباری در پذیرش دین مبین اسلام وجود ندارد.

رضایی خاطر نشان کرد: همیشه افرادی که اهل منطق و استدلال نیستند از زور و اجبار استفاده می‌کنند و به قوه قهریه متوسل می‌شوند و این مسائل در دین مبین اسلام که دین رشد و ترقی انسان‌ها و جوامع انسانی است هیچ جایگاهی ندارد.

امام جمعه آبپخش با اشاره به آیه "لا إکراه فی‌الدین قد تبین الرشد من الغی" ادامه داد: دین اسلام دین رشد و ترقی انسان و آشنایی با مسیر حقانیت و واقعیت است و هیچ اجباری در پذیرش این دین وجود ندارد.

رضایی بیان کرد: کسی که از مسیر اسلام که مسیر حقانیت است منحرف شد، از مسیر واقعیت و واقع‌بینی هم منحرف می‌شود و هیچگاه به واقعیت دست نخواهد یافت.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های انسان مومنی که در مسیر رشد و تعالی قرار گرفته است، کفر و بی‌توجهی نسبت به طاغوت و طغیانگر است.

خطیب جمعه آبپخش ایمان به خداوند متعال را از ویژگی‌های اساسی مومنان واقعی دانست و عنوان کرد: ایمان به خدا از بارزترین ویژگی‌های مومنان حقیقی است و این ویژگی مهم‌ترین راه رسیدن به حق و واقع است.

رضایی بیان کرد: این دو ویژگی ریسمان محکم و مستحکمی است که کسی که به آن چنگ بزند هیچ آسیبی به ایشان نخواهد رسید و همیشه در امان است.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توانیم به ایمان تظاهر کنیم تصریح کرد: خداوند متعال در تمام حالات و لحظات حاضر و ناظر بر اعمال و رفتارهای ماست و نمی‌توانیم با ظاهرفریبی خود را مومن‌ بالله بدانیم.

امام جمعه آبپخش یادآور شد:‌ مومنان حقیقی خود را تحت ولایت الهی می‌دانند و کسی که تحت ولایت الهی باشد هیچگاه گمراه نمی‌شود و همواره از تاریکی به سوی روشنایی و حقیقت رهنمون می‌شود.

رضایی ادامه داد: هر زمانی امکان انحراف از مسیر حق و حقانیت که مسیر الهی است، وجود دارد و کسی که از ولایت و رهبری الهی خارج شد از حق و روشنایی به سوی ظلمات و تاریکی‌ها منحرف می‌شود و هیچ شک و شبهه‌ای در این مسئله وجود ندارد و این حقیقت بر همگان آشکار است.

وی با اشاره به روز معلم بیان کرد: هر چه پیشرفت و تعالی در جامعه وجود دارد و ما به آن افتخار می‌کنیم حاصل و نتیجه زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه معلمان جامعه است و همواره باید قدردان معلمان باشیم و از ایشان تقدیر کنیم.

خطیب جمعه آبپخش اضافه کرد: رفاه و آسایشی که ما امروز در جامعه داریم نتیجه و حاصل زحمات کارگران در جامعه است و در سالی که رهبری آن را به نام "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" مزین کرده‌اند باید برای تحقق این شعار ارزشی که سربلندی جامعه اسلامی را به دنبال دارد، تلاش کنیم.

رضایی با اشاره به هفته مشاغل خطاب به دانش‌آموزان اذعان کرد: یکی از معضلات اجتماعی که شاهد آن هستیم بیکاری است و دانش‌آموزان با انتخاب رشته‌های درست می‌توانند در بهبود وضعیت اشتغال نقش مهمی داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد