ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

تولید 12 هزار تن گندم در اراضی کشاورزی آبپخش

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

محمد‌اسماعیل شفیعی شامگاه شنبه در نشست مسئولان دشتستان اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌‌های مهم و بالای کشاورزی که در بخش آبپخش شاهد آن هستیم کشت غلات است که در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در این راستا صورت پذیرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خاطر نشان کرد: در سال‌‌های قبل از خشکسالی میانگین تولید گندم دیم در مزارع این بخش یک‌هزار و 700 کیلوگرم در هر هکتار بوده و در سال‌های خشکسالی شاهد کاهش این میزان بوده‌ایم.

شفیعی از تولید 12 هزار تن گندم در اراضی کشاورزی آبپخش خبر داد و اذعان کرد: در اراضی مستعد کشاورزی در این حوزه که بیش از 7 هزار هکتار از اراضی کشاورزی را شامل می‌شود تولید 11 هزار و 990 تنی گندم را ثبت کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از تولید گندم منطقه آبپخش را تولید آبی شامل می‌شود اضافه کرد: در مزارع آبی میانگین تولید محصول گندم 3 هزار و 600 کیلوگرم در هکتار بوده است.

این مسئول ادامه داد: در سال‌های قبل از خشکسالی میزان تولید گندم در منطقه آبپخش بیش از 14 هزار تن بوده و با وقوع خشکسالی این میزان به شدت تقلیل یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی بخش آبپخش متذکر شد: در سال‌های زراعی گذشته تولیدات گندم دیم به دلیل کم‌آبی از بین رفت و غیر قابل برداشت بود.

شفیعی تاکید کرد: با توجه به بارندگی‌های سال جاری که میانگین آن 250 میلی‌متر با پراکنش و یکنواختی مطلوب بوده؛ در بیش از 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به کشت دیم گندم مبادرت شده است.

وی بیان کرد: در بخش آبپخش در عرصه تولیدات آبی شاهد کشت گندم در بیش از 850 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه آبپخش بوده‌ایم.

رئیس جهاد کشاورزی بخش آبپخش عنوان کرد: در سال جاری بیش از 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی که در آنها مبادرت به کاشت گندم شده است، قابل برداشت هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد