ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

پوشش بتنی کانال‌های آبیاری مانع هدررفت آب نخیلات شده است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

سید مهدی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ندای‌آبپخش اظهار داشت: دقت و حساسیت فرآیند آبیاری در کیفیت و کمیت تولید محصولات کشاورزی از مسائل مهمی است که پرسنل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر همواره بر انجام آن تاکید دارند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر خاطر نشان کرد: تلاش برای بهبود و توسعه کانال‌ها و شبکه‌های آبیاری از مسائل مهمی است که در اجرای هر چه بهتر فرآیند آبیاری اثرگذار است و در این راستا شاهد تلاش‌های گسترده پرسنل این شرکت بوده‌ایم.

موسوی در همین راستا یادآور شد: پوشش بتنی کانال‌های آبیاری از مسائل مهمی است که در دو سال گذشته با جدیت تمام دنبال شده و نتایج بسیار مطلوبی را در این زمینه شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: اجرای طرح پوشش بتنی باعث افزایش راندمان و سرعت انتقال آب و جلوگیری از هدررفت منابع آبی می‌شود و در بهبود وضعیت کشاورزی تاثیری مستقیم دارد.

این مسئول ادامه داد: کشاورزان و نخلداران تمامی مناطق بر این خواسته تاکید داشته‌اند و تلاش‌های بی‌وقفه شرکت سهامی آب‌ منطقه‌ای استان بوشهر و شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر سهم بالایی از خواسته‌های کشاورزان را محقق کرده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر تصریح کرد: کشاورزان حوزه کانال آبیاری دشتی اسماعیل‌خانی در سال‌های متمادی همواره بر پوشش بتنی این کانال تاکید داشته‌اند و با تلاش‌های فراوان در سال گذشته با اعتبار بالغ بر 40 میلیارد ریال شاهد اجرای این طرح در منطقه آبپخش بودیم.

موسوی بیان داشت: فاز اول این طرح به طول 4 هزار و 300 متر و با دبی سه مترمکعب بر ثانیه احداث شده و در توسعه و رونق کشاورزی بخش آبپخش تاثیر بسزایی دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر متذکر شد: این کانال شامل یک کانال باکسی به طول یک‌هزار و 200 متر است و مابقی را کانال‌های "‌V" شکل شامل می‌شود.

وی تاکید کرد: در سال جاری شاهد اجرای چندین طرح پوشش بتنی در کانال‌های آبیاری شبکه آبیاری آبپخش خواهیم بود و هم‌اکنون مطالعات لازم در راستای اجرای این طرح‌ها در دست مطالعه و بررسی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد