ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

کتابخانه‌های روستایی دشتستان تجهیز شدند

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

علی دهقان بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح چند کتابخانه روستایی در دشتستان اظهار داشت: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در دستور کار این نهاد قرار دارد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان افزود: تجهیز کتابخانه‌‌های روستایی اهمیتی برابر با احداث آنها دارد و در سال جاری با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، اقدام به تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان کرده‌ایم و در ادامه نیز این امر تداوم خواهد داشت.

دهقان گفت: فعالیت مطلوب در عرصه فرهنگ و فعالیت‌های جنبی از ویژگی‌ها و خصوصیات بارز نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان است که در تمامی ایام سال اقدامات مطلوبی در این راستا صورت می‌پذیرد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و نقاشی و غرفه‌های کتاب از اقداماتی است که در سال جاری توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان عملیاتی شده است.

دهقان تاکید کرد: برقراری تعامل و همکاری متقابل با نهادهای خصوصی و دولتی و اماکن پرتردد از برنامه‌های ارزشمندی است که نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان در دستور کار خود قرار داده است.

این مسئول ادامه داد: با هماهنگی که با مدیران کافی شاپ‌ها، فست‌فودها و مراکز تجاری داشته‌ایم توافقات لازم برای ایجاد ایستگاه مطالعه کتاب در این اماکن صورت پذیرفته است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان بیان داشت: در اسفندماه سال گذشته ایجاد کتابخانه در بخش‌های بیمارستان 17 شهریور برازجان کلید خورد و این فعالیت فرهنگی با استقبال پرشور مسئولان این بیمارستان مواجه شد.

دهقان متذکر شد: در راستای تعاملات فی مابین کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان و بیمارستان 17 شهریور شاهد تخصیص تخفیفات ویژه در خدمات‌رسانی به کتابداران این شهرستان خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت جذب اعضا به کتابخانه‌های عمومی گفت: تمامی کتابداران باید برای توسعه کتابخانه‌های عمومی، جذب اعضا برای کتابخانه‌های عمومی را در دستور کار خود قرار دهند و به شکلی اقدام کنند که هر یک از شهروندان و اهالی روستاها یک عضو کتابخانه‌های عمومی باشند.

دهقان اذعان داشت: مطالعه و کتابخوانی سبب افزایش معلومات، بصیرت و آگاهی افراد می‌شود و باید از تمام توان و ظرفیت فرهنگی برای گسترش و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بهره ببریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد