ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

معلمان خود را به علوم روز مجهز کنند

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

حجت‌الاسلام خداداد رضایی بعد از ظهر پنجشنبه در همایش تجلیل از معلمان و دبیران بخش آبپخش به مناسبت هفته معلم اظهار داشت: بزرگداشت مقام معلم بزرگداشت همه خوبی‌ها و ارزش‌ها است و مسئولان سیاسی و فرهنگی باید با عزم جزم در این زمینه کوشا باشند.

وی افزود: روز معلم در تقویم ایران اسلامی متقارن با روز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری است و از روزهای مقدس و ارزشمند در تقویم ایران اسلامی است که ابهت و احترام خاصی نزد همگان دارد.

رضایی خاطر نشان کرد: تعلیم و علم‌آموزی در دین مبین اسلام جایگاه رفیعی دارد و در احادیث و آیات مختلف همواره مورد تاکید قرآن کریم و ائمه اطهار (ع) بوده است.

امام جمعه آبپخش بیان داشت: معلمان، دبیران و اساتید در جوامع انسانی وظیفه تعلیم را بر عهده دارند و اسوه‌ها و نمونه‌های معرفت‌آموزی تلقی می‌شوند و احترام ایشان بر همگان واجب است.

رضایی با اشاره به اهمیت احترام به معلم تاکید کرد: در تعالیم اسلامی کسی که کوچکترین چیزی را به انسان آموزش داده است معلم نامیده می‌شود و احترام به معلم احترام به علم و معرفت است و باید در رفتار و اعمال انسان‌ها متجلی شود و به صورت یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی ادامه داد: البته نکته مهمی که معلمان عزیز و گرانقدر باید به آن توجه داشته باشند اهمیت تعلم است و همواره باید با فرا گرفتن علم و دانش خود را در سطح و رتبه‌های علمی بالا قرار دهند.

امام جمعه آبپخش با اشاره به جمله "ز گهواره تا گور دانش بجوی" گفت: انسان باید در تمامی عمر خود به دنبال فرا گرفتن علوم و دانش‌های مختلف باشد و با رسیدن به یک سطح علمی نباید خود را محدود کند و بلکه تا آخر عمر باید به فکر تعلم علوم و دانش‌های مختلف باشد.

رضایی با تاکید بر آنکه علوم انسانی، بنیادین، پایه، پزشکی و ... مرتبا در حال تکامل و توسعه هستند اذعان داشت: معلمان باید با تعلم خود را به علوم روز مجهز کنند و آن را در اختیار دانش‌آموزان که آینده‌سازان ایران اسلامی هستند قرار دهند.

امام جمعه آبپخش متذکر شد: در سال‌های اخیر پیشرفت و ترقی ایران اسلامی در علوم مختلف را شاهد بوده‌ایم و تمامی آنها ماحصل تلاش دانش‌آموزان و دانشجویان و دانشمندان ایرانی است که توسط معلمان گرانقدر تربیت شده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد