ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

نخلداران دشتستان امکانات نگهداری خرمای تولیدی خود را ندارند

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

مهدی بحرانی در نشست مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان باغداران در دشتستان اظهار داشت: یکی از نیازهای اساسی که در بخش آبپخش احساس می‌شود آشنایی مردم با علوم نوین کشاورزی است.

نائب ‌رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش خاطر نشان کرد: تمام علوم در حال پیشرفت و توسعه هستند و علم کشاورزی به موازات تمامی علوم توسعه می‌یابد و مسئولان جهاد کشاورزی و سایر نهادهای مربوطه باید کشاورزان را با شیوه‌های علمی کشاورزی آشنا کنند.

بحرانی بیان داشت: ارائه خدمات مشاوره‌ای از مسائل مهمی است که بر بهبود وضعیت کشاورزی اثر می‌گذارد و در سال‌های اخیر جهاد کشاورزی اقداماتی در این راستا داشته و با توسعه این راه‌حل‌ها می‌توانیم کمک‌های شایانی به کشاورزان ارائه کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از مسائل مهمی که باید در مشاوره‌ها مورد توجه قرار گیرد شیوه صحیح استفاده از سموم کشاورزی است و ناآشنایی کشاورزان از نحوه استفاده از سموم سبب کاهش کیفیت محصولات تولیدی کشاورزان شده است.

این مسئول متذکر شد: در کانال‌های آبیاری که طرح پوشش بتنی آنها به تازگی پایان یافته، نخاله‌ها و مصالح مورد استفاده پیمانکاران وارد کانال‌های آبیاری می‌شود که ورود جریان آب به این کانال‌ها سبب رویش نیزار و گیاهان می‌شود و تخریب این سرمایه‌های ارزشمند را به دنبال دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش ادامه داد: صیانت از بیت‌المال از وظایف تمام مسئولان است و شورای اسلامی شهر آبپخش همواره همراه و همگام با مسئولان دستگاه‌های اجرایی در این مسیر تلاش می‌کند.

بحرانی بیان داشت: در برخی موارد تغییر در مسیر‌های آبیاری سبب کوتاهی مسیر توزیع آب، مدیریت بهتر منابع آبی و جلوگیری از هدررفت این منابع می‌شود و از مسئولان مربوطه خواهان دقت نظر در این مساله هستیم.

وی با بیان اینکه اکثر نخلداران امکان نگهداری از خرمای تولیدی خود را ندارند گفت: قیمت خرید تضمینی خرما دو ماه پس از برداشت محصولات کشاورزان اعلام می‌شود و این مساله هیچ سودی برای کشاورزان و تولیدکنندگان خرما ندارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش تاکید کرد: ایجاد جاده‌های بین مزارع در اراضی کشاورزی بند محمدعبدالله از خواسته‌های کشاورزان است و از مسئولان ذی‌صلاح می‌خواهیم برای این مساله اقدام کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد