ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

امام (ره) ورود دین به عرصه‌های اجتماعی را کلید زد

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

حجت‌الاسلام خداداد رضایی در مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی در مصلای آبپخش اظهار داشت: نعمت ولایت و رهبری اسلامی در جامعه از برکات ارزشمندی است که انقلاب اسلامی ایران برای امت اسلامی به ارمغان آورده است.

امام جمعه آبپخش خاطر نشان کرد: حکومت اسلامی از سه رکن اساسی و اصلی ایجاد شده و مردم، دین و رهبری این سه رکن اصلی را شامل می‌شوند.

رضایی با بیان اینکه مردم و مراجع عظام تقلید و کارشناسان دینی همواره وجود داشته‌اند اذعان داشت: تبیین نقش دین و احکام اسلامی در جامعه و عرصه زندگی اجتماع از ویژگی‌های بارز قیام امام خمینی (ره) در قرن بیستم است و امام(ره) در قیام خویش به آن توجه ویژه‌ای داشتند.

وی اضافه کرد: دین در عرصه زندگی اجتماعی حرف برای گفتن دارد، همان عرصه‌ای که پیامبر گرامی اسلام (ص) برای آن تلاش کرد و حکومت اسلامی را شکل داد و پس از ایشان امیرالمؤمنین (ع) و ائمه اطهار (ع) برای آن کوشیده‌اند.

این مسئول بیان داشت: فعالیت و قیام امام خمینی(ره) تغییر، تحول و دگرگونی را در قلوب امت مسلمان ایران اسلامی به وجود آورد که حاصل آن انقلاب اسلامی ایران بود.

امام جمعه آبپخش تاکید کرد: امام خمینی (ره) در شرایطی این تئوری را مطرح کرد که حتی روشنفکران جامعه هم شعارهایی مثل جدایی دین از سیاست را سر می‌دادند.

رضایی ادامه داد: زمانی که انقلاب اسلامی به وقوع پیوست کمونیست‌ها و حزب توده دین را افیون‌گر و مخرب جامعه معرفی کردند و فلسفه دین را مأمنی برای حاکمیت قدرت‌طلبان معرفی می‌کردند.

وی گفت: امام خمینی (ره) به دنیای استکبار که تمام توان خود را برای تزریق این افکار پوچ در جامعه به کار گرفته بودند ثابت کرد که دین و سیاست نه تنها از هم جدا نیستند بلکه با هم پیوسته و متصل هستند.

امام جمعه آبپخش خاطر نشان کرد: اگر دین مختص احکام اسلامی و مسجد و ... بود پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) برای آن تلاش نمی‌کردند و برای آن مجاهده و جنگ نمی‌کردند و سختی‌ها را برای حاکمیت دین در جامعه متحمل نمی‌شدند.

رضایی اذعان داشت: امام خمینی (ره) با قیام و حرکت خویش ثابت کرد که دین پویایی دارد و همراه و همفکر تمدن‌های بشری به سوی پیشرفت و ترقی جامعه گام برمی‌دارد.

وی در همین ارتباط ادامه داد: احکام دین و اسلام همواره در عرصه‌های دانشگاهی و حوزوی حضور داشته و ورود دین به عرصه‌های اجتماعی و حاکمیتی را امام خمینی (ره) کلید زدند و فرمودند "بهترین مدل برای حاکمیت جامعه حکومت جمهوری اسلامی است".

امام جمعه آبپخش با اشاره به ویژگی‌های وصیت‌نامه سیاسی الهی معمار کبیر انقلاب تصریح کرد: وصیت‌نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی (ره) نقشه راهی است که ما در اختیار داریم و برای گذر از گردنه‌های سخت باید از آن استفاده کنیم.

رضایی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: رکن اساسی بقا و پایداری حکومت جمهوری اسلامی مردم بوده‌اند و اگر مردم نخواهند امیرالمؤمنان (ع) هم نمی‌توانند بر مردم حکومت کنند.

وی عنوان کرد: تشکیل حکومت اسلامی که در رأس آن ولایت فقیه که همان ولایت رسول‌الله(ص) و ائمه اطهار (ع) است خواسته اساسی مردم در سال‌های مبارزه با رژیم ستم‌شاهی بود و ولی فقیه جامع‌الشرایط در تمامی مراحل سخت با تدابیر و اندیشه‌های گهربار خویش زمینه گذر نظام اسلامی از گردنه‌ها را هموار کرده است.

رضایی بیان داشت ظلم‌ستیزی از ویژگی‌های بارز انقلاب اسلامی امت مسلمان ایران است و تمامی امت‌های آزاده‌خواه جهان امروز نظام و انقلاب اسلامی را الگوی خود در رهایی از دست مستکبران قرار داده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد